elinastradtjack

Alla inlägg den 16 augusti 2010

Av Elina Johansson - 16 augusti 2010 13:59

Hallo allihop!


Nu är jag tillbaka i Sverige och har kommit i ordning igen. Självklart släpade jag med mig lite tråd upp till Norge och pillade ihop några figurer och ett kakfat, glömde tyvärr ta kort på sakerna.


Den senaste kreationen jag har tillverkat är en vägghäng blockljusstake. Den är gjord med 2mm svartglödgad järntråd som stomme, 0.7mm svartglödgad järntråd till ”spindelväven” vilken också är virad på olika sätt för att bilda ett mönster.


    


Blockljuset är 7.5cm i diameter och själva ljusstaken är drygt 25cm i diameter.


Har länge funderat på att tillverka något sådant här och jag har fått en del förfrågningar på marknader och annat just efter denna typ av ljusstake, gjorde därför slag i saken och letade lite bilder på Internet för att sedan knåpa ihop denhär.


Ha en fortsatt trevlig (och tydligen regning) sensommar!

//Elina

Skapa flashcards