elinastradtjack

Direktlänk till inlägg 3 maj 2010

Hjärtan

Av Elina Johansson - 3 maj 2010 19:40

Idag hade vi den första grävdagen i skolan, riktigt kul men lite jobbigt (framförallt att vi börjar i Ytterby halv nio i lite drygt en vecka framöver, så går det när man blir lat av att inte ha några lektioner). Dagen har dock bestått av en otrolig mängd med information som har gjort min hjärna helt grötig, ber er därför att förbise eventuella stavfel och konstiga uttryck i följande inlägg ;)

För er som inte vet så läser jag till arkeolog och vi jobbar just nu i fält.


Även jag har insett att hjärtan är en form som säljer bra och tänkte nu att jag skulle visa hur mina fönsterhjärtan ser ut.


   Foto: Skribent på BT.

Som en liten bonus får ni se en glimt av mina smyckeshjärtan på en utav bilderna.


  

Materialet jag använt är 2mm svartglödgad järntråd till stommen och 0.7mm till ”trasslet”. Har även prytt hjärtana med olika sorters pärlor, ca5-8mm stora.


   

Nu tänker jag sova hela långa, härliga kvällen för att vakna pigg och kry till en ny grävdag i morn, jag hoppas ni har en roligare måndagskväll att se fram emot! ;)

//Elina

 
 
Ingen bild

Élena

5 maj 2010 13:21

Hmm, en sådan skulle nog passa väldigt bra på vår vägg ;)

 
Ingen bild

Elina

5 maj 2010 16:10

Haha, det tycker jag verkligen ;)

 
Ingen bild

Sofia P

10 maj 2010 11:17

Fina! Det är så sjukt kul att se vad du gör! This blog is appriciated. :)

 
Ingen bild

Elina

10 maj 2010 20:15

Tack så mycket (: Kul att veta att någon tycker den är intressant :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina Johansson - 12 april 2014 14:30

Hej igen! (:       Nu var det återigen otroligt längesedan jag skrev ett inlägg här. Det är ju nästan så man skäms.. Då bloggen har fått lida det sista så har jag beslutat mig för att lägga ned den och istället hittar ni mig på inte mindre än två...

Av Elina Johansson - 21 november 2013 11:27

Efter många om och men finns jag nu även på facebook! Det tog ett tag men nu är sidan Elinas Trådtjack up and running, så kika gärna in där en sväng för att se det senaste som hänt samt så får ni gärna passa på att gilla min sida när ni ändå är där ;...

Av Elina Johansson - 20 november 2013 13:47


Julmässan på Gränsö Slott i Västervik visade sig vara en väldigt mysig och trevlig mässa. Vi får se vad som händer nästa år om jag åker tillbaka dit eller om det istället blir julmässan på Huseby bruk (eller kanske båda ;)). Hur det än blir nästa...

Av Elina Johansson - 17 september 2013 19:01

Hallo igen! (:   För ett tag sedan blev jag inbjuden till att medverka på en julmässa som jag hört en hel massa gott om, nämligen julmässan på Gränsö Slott! Jag har nu anmält mig och den 1-3 november hittar ni mig i Västervik på just Gränsö slott...

Av Elina Johansson - 20 april 2013 14:21


Hej allihop! (:    Så var det snart dags igen för ett besök på den årliga slöjdmässan i Hjo den 12-14 juli! Som vanligt hoppas vi på bra väder och många besökare. Mig hittar ni återigen på plats 131, alldels i närheten av kansliet.    Öppetid...

Ovido - Quiz & Flashcards