elinastradtjack

Alla inlägg den 21 maj 2011

Av Elina Johansson - 21 maj 2011 14:06

Hallo! (:


Var på dop för ett par veckor sedan och kan numera stolt titulera mig gudmor till två små underbara pojkar! Pojkarna fick varsin bok i dopgåva och till föräldrarna tillverkade jag en ram i trådtjack som jag sedan satte in en dikt i. Ramen ser ut såhär..:

   

..och är tillverkad med hjälp av en stomme och stöd av 2mm tråd, hjärtdekorationen är gjord av 1,5mm tråd och alltihop är ihopsatt med 0,7mm tråd. De små ”krondekorationerna” som håller fast själva kortet i ramen är gjord av 1mm tråd. Hela spektaklet är tillverkat i svartglödgad järntråd.


                


Ramen är gjord för kort som är ca 15 x 21 cm och är då lite större än de jag tidigare tillverkat.


Ha en bra dag alla och kom ihåg att slänga en kik på Göteborgs varvet om ni är i närheten! Själv tänker jag stå och hejja på Syster Yster som springer i år igen!

//Elina

Ovido - Quiz & Flashcards